In grotere en/of complexe opdrachten werk ik samen met een aantal zeer kundige coaches/ adviseurs. Zo’n samenwerking komt niet alleen ten goede aan de kwaliteit van een traject bij een opdrachtgever. Door samen te werken en dus ook de wrijving te ervaren die dat met zich meebrengt, word ik ook zelf uitgedaagd op die stukken die in mij nog wel wat ruimte mogen krijgen. Kortom het mes snijdt ook hier aan twee kanten. Twee mensen waar ik de laatste jaren graag mee samenwerk zijn Sandra Koedood en Tom Peeters. Ze stellen zich hieronder graag aan je voor.
Mijn naam is Sandra Koedood en ik ondersteun als organisatiecoach en procesbegeleider (management)teams en hun leidinggevenden bij het opbouwen van een solide en transparante samenwerking, gebaseerd op psychologische veiligheid, open communicatie en een sterke verbinding met de teamdoelen. Deze elementen zijn mijn inziens essentieel voor een optimaal functionerend team.
Daarnaast begeleid ik leidinggevenden in het ontwikkelen van hun leiderschapsvaardigheden. Dit omvat zowel zelfinzicht in eigen kwaliteiten en valkuilen als het versterken van de band met hun team.
Met mijn aanpak, zowel individueel als in teams, breng ik helderheid in problemen en stimuleer ik open, eerlijke gesprekken. Ik help teams en leidinggevenden om persoonlijk inzicht te krijgen en samen te werken aan een klimaat waarin groei en feedback centraal staan. Vanuit deze basis van vertrouwen en verbinding kunnen we vervolgens koers bepalen en bouwen aan een sterker professioneel fundament. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn eigen website Hartinbedrijf.nl
Mijn naam is Tom Peeters (dr.) Mijn promotieonderzoek, dat zich richtte op de transformatie van bureaucratische naar socio-technische organisatie-inrichtingen in de thuiszorg, heeft mijn verdere loopbaan sterk beïnvloed. Het was in die periode, tussen 2010 en 2015, dat ik tijdens talloze autoritten door het Limburgse en Gelderse landschap naast gepassioneerde verpleegkundigen ontdekte hoe cruciaal de structuur van een organisatie is. De manier waarop een organisatie is ingericht, kan de kwaliteit van het werk voor medewerkers verbeteren of juist ondermijnen. En daarmee ook de kwaliteit van het eindresultaat voor de klant. Het vervroegd innerlijk pensioen van mijn vader bij de politie werd op dat moment helder voor me. Ook de verhalen van dierbaren die in de zorg werkten, slachtoffers van uitgeholde bureaucratieën, begonnen op hun plaats te vallen.
Het was duidelijk: dit moest anders. Aanvankelijk werkte ik zelf in grote bureaucratische organisaties, waar ik aan den lijve ondervond waarom het zo noodzakelijk is om deze structuren te veranderen. Tijdens mijn tijd bij een innovatief en vooruitstrevend adviesbureau kon ik mijn visie verder aanscherpen en mijn aanpak verbeteren. Dit leidde er uiteindelijk toe dat ik mij vanaf 2023 volledig focus op het radicaal herinrichten en vernieuwen van organisaties. De OrganisatieWerkplaats is voor mij de plek waar deze beweging vorm krijgt, samen met anderen die dezelfde durf en ambitie delen.